Artykuły

Czy uwaga kieruje mną, czy ja kieruje uwagą?

Ludzie najczęściej kojarzą uwagę z koncentracją na jakimś zadaniu, osobie czy elemencie otoczenia, ze skupieniem na czymś, co ich interesuje lub też ze słuchaniem i obserwowaniem.

Naukowcy definiują uwagę jako złożony proces, czy też system zjawisk, które podkreślają selekcję informacji spośród tych, które docierają i eliminowanie tych, które zaburzają procesy poznawcze.

Pamięć – jak działa i gdzie jej szukać, czyli „20 000 mil pamięciowej podróży…”

Pamięć jest zjawiskiem, które umożliwia nam codzienne funkcjonowanie, dzięki temu że pozwala nam podejmować decyzje bazując na zgromadzonym doświadczeniu.

Co zrobić, gdy lekarz stosuje lek konkurencji?

W obecnej dobie silnej konkurencji na rynku farmaceutycznym liczba dostępnych preparatów i ich odpowiedników jest ogromna i stale się zwiększa. Częstym problemem, z którym spotyka się Przedstawiciel Medyczny w gabinecie jest stwierdzenie lekarza: „Ja już mam swoją terapię i nie potrzebuję Waszego leku” (lub podobne wypowiedzi). Tak wypowiedź często zamyka rozmowę na temat promowanego przez Przedstawiciela Medycznego produktu.

Obiekcja cenowa. Przekleństwo, czy szansa?

Argument za wysokiej ceny jest jednym z najczęstszych , które podnoszą klienci podczas rozmów z Przedstawicielami Medycznymi. W przeważającej części przypadków jest to zwykła gra zmierzająca do tego, aby przerwać rozmowę na temat omawianego leku lub „zmiękczyć” Przedstawiciela Medycznego i uczynić go bardziej podatnym na akceptację nie zawsze prawdziwych argumentów lekarza.

Sekret skutecznego otwierania rozmowy z lekarzem

Niejednokrotnie rozpoczynając rozmowę z lekarzem Przedstawiciel Medyczny natrafia na jedną z poniższych sytuacji i wypowiedzi lekarza, które skutecznie utrudniają dobre otwarcie rozmowy i uzyskanie zainteresowania lekarza :

  •  „Pan/i mówi, ja słucham.” (a Przedstawiciel widzi, że uwaga lekarza jest gdzie indziej).
  • „Ja już wszystko wiem i stosuję Wasz lek. Co nowego ma Pan dla mnie?…”

Jeżeli jesteś lub byłeś Przedstawicielem możesz nawet przypomnieć  sobie podobne sytuacje. A to, że czytasz te słowa oznacza, że być może szukasz odpowiedzi na pytanie: Jak uzyskać zainteresowanie lekarza na początku rozmowy i już  w pierwszej minucie sprawić, by lekarz zaczął myśleć o przepisaniu Twojego leku.