Artykuły

Sekret skutecznego otwierania rozmowy z lekarzem

Niejednokrotnie rozpoczynając rozmowę z lekarzem Przedstawiciel Medyczny natrafia na jedną z poniższych sytuacji i wypowiedzi lekarza, które skutecznie utrudniają dobre otwarcie rozmowy i uzyskanie zainteresowania lekarza :

  •  „Pan/i mówi, ja słucham.” (a Przedstawiciel widzi, że uwaga lekarza jest gdzie indziej).
  • „Ja już wszystko wiem i stosuję Wasz lek. Co nowego ma Pan dla mnie?…”

Jeżeli jesteś lub byłeś Przedstawicielem możesz nawet przypomnieć  sobie podobne sytuacje. A to, że czytasz te słowa oznacza, że być może szukasz odpowiedzi na pytanie: Jak uzyskać zainteresowanie lekarza na początku rozmowy i już  w pierwszej minucie sprawić, by lekarz zaczął myśleć o przepisaniu Twojego leku.

Obiekcja cenowa. Przekleństwo, czy szansa?

Argument za wysokiej ceny jest jednym z najczęstszych , które podnoszą klienci podczas rozmów z Przedstawicielami Medycznymi. W przeważającej części przypadków jest to zwykła gra zmierzająca do tego, aby przerwać rozmowę na temat omawianego leku lub „zmiękczyć” Przedstawiciela Medycznego i uczynić go bardziej podatnym na akceptację nie zawsze prawdziwych argumentów lekarza.

Co zrobić, gdy lekarz stosuje lek konkurencji?

W obecnej dobie silnej konkurencji na rynku farmaceutycznym liczba dostępnych preparatów i ich odpowiedników jest ogromna i stale się zwiększa. Częstym problemem, z którym spotyka się Przedstawiciel Medyczny w gabinecie jest stwierdzenie lekarza: „Ja już mam swoją terapię i nie potrzebuję Waszego leku” (lub podobne wypowiedzi). Tak wypowiedź często zamyka rozmowę na temat promowanego przez Przedstawiciela Medycznego produktu.

Pamięć – jak działa i gdzie jej szukać, czyli „20 000 mil pamięciowej podróży…”

Pamięć jest zjawiskiem, które umożliwia nam codzienne funkcjonowanie, dzięki temu że pozwala nam podejmować decyzje bazując na zgromadzonym doświadczeniu.